Kerrie-visburgers

kerrie-visburgers

Als je FODMAP arm kookt, zijn burgers ideaal. Je kan er zoveel kanten mee op! Je hebt niet direct een sausje nodig en ik mis de knoflook en ui nooit. Je moet de burgers alleen wel goed op smaak brengen met FODMAP arme smaakmakers, maar gelukkig zijn die er genoeg!!

Deze kerrie-visburgers zijn heerlijk met gebakken aardappelen of cassave en een lekkere groene salade of wat FODMAP arme gekookte groenten. Maar ook op de barbecue zijn deze kerrie-visburgers top!! Serveer als burger tussen een blaadje sla, of met een glutenvrij broodje of stukje desemspeltstokbrood. Laat die zomerzon maar komen, maar eerst aan de slag!

Gebruik je een magere vissoort? Meng dan eventueel 2 el olijfolie door het visgehakt zodat de burgers niet te droog worden en lekker sappig zijn.

Ingrediƫnten voor 4 personen

  • 500 g witte visfilet
  • 2 el bieslook, fijngehakt
  • 2 el kerriepoeder
  • 3 el citroensap
  • zout en peper
  • 3 el olijfolie

Bereiden

  1. Maal de visfilet in de keukenmachine samen met de rest van de ingrediƫnten (behalve de olijfolie en met zout en peper naar smaak) fijn tot een mooi visgehakt. Vorm 4 grote of 8 kleine burgers van het gehakt.
  2. Verhit de olie in een koekenpan en bak de visburgers op middelhoog vuur in ca. 10 tot 15 min. gaar en goudbruin aan beide kanten.